see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

 

Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: Καθηγήτρια

Γνωστικό Αντικείμενο: Γλωσσολογία: Εκπαιδευτική και Νευροψυχολογική Προσέγγιση Πρώτης και Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ: 24210 - 74837 και 74767

Βιογραφικό σημείωμα

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

  • Γλωσσολογία
  • Νευρογλωσσολογία
  • Ψυχογλωσσολογία
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
  • Χρήση της τεχνολογίας eye tracking στην διδασκαλία και την αξιολόγηση πρώτης και δεύτερης/ξένης γλώσσας
  • Νευροαναπτυξιακές διαταραχές
  • Ανάπτυξη και αξιολόγηση γνωστικών και γλωσσικών λειτουργιών
  • Μαθησιακές δυσκολίες-Προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου
  • Διδακτική/διδακτικές προσεγγίσεις πρώτης και δεύτερης/ξένης γλώσσας
  • Διγλωσσία-Πολυγλωσσία
  • Γλωσσικός και ψηφιακός γραμματισμός σε σχολικό και μη σχολικό πλαίσιο και σε πολυπολιτισμικά ή/και περιθωριοποιημένα περιβάλλοντα
  • Παραγωγή-ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Εισαγωγή στη Γλωσσολογία
  • Διδακτική Νεοελληνικής ως ξένης γλώσσας
  • Διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος στην γενική και ειδική εκπαίδευση
  • Ψυχογλωσσολογία και κλινική γλωσσολογία
  • Προσαρμογές στη διδασκαλία και το διδακτικό υλικό στο μάθημα της Γλώσσας για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (μεταπτυχιακό μάθημα-συντονισμός και διδασκαλία)
  • Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ) (μεταπτυχιακό σεμινάριο)
  • Child development-Language acquisition (Erasmus μάθημα-συντονισμός και διδασκαλία)
  • Current trends in Special/Inclusive education (Erasmus μάθημα-συμμετοχή με τρίωρη διάλεξη

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές

  • Τρίτη      10:00-12:00
  • Τετάρτη  10:00-12:00

Διοικητικό-οργανωτικό έργο

  1. Εκλεγμένο εσωτερικό μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας από τον Ιούλιο 2023
  2. Πρόεδρος ΠΤΕΑ από Νοέμβριο 2019-Ιούλιο 2023
  3. Διευθύντρια Εργαστηρίου Δίγλωσσης Εκπαίδευσης, 2016 έως σήμερα.
  4. Αναπληρώτρια Διευθύντρια και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του ΠΜΣ του ΠΤΕΑ «Συμβουλευτική Ψυχολογία και Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση, την Υγεία και την Ειδική Αγωγή» από Σεπτέμβριο 2019-Ιούλιο 2023
  5. Συντονίστρια του Θερινού Σεμιναρίου Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού (πρακτικών δεξιοτήτων γλωσσικού-μαθηματικού-πολιτισμικού γραμματισμού στην Ελληνική γλώσσα) 2015 του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ για αλλοδαπούς υποτρόφους του ΙΚΥ
  6. Διευθύντρια του ΠΜΣ «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή» κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2011-12, 2012-13, 2013-14, 2014-15
  7. Συντονίστρια της Επιτροπής διοργάνωσης της ετήσιας συνάντησης υποψήφιων διδακτόρων του ΠΤΕΑ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2014-15
  8. Συντονίστρια της Επιτροπής Διδακτορικών Σπουδών από το 2013 έως σήμερα
  9. Συντονίστρια της Επιτροπής Πιστοποίησης Προγράμματος Σπουδών κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2013-14, 2014-15
  10. Διευθύντρια του ΠΕΚ Λάρισας κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2011-12, 2012-13
  11. Συντονίστρια της Επιτροπής Εσωτερικής Αξιολόγησης του ΠΤΕΑ κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2007-8, 2008-9
  12. Συντονίστρια της Επιτροπής Προγράμματος Σπουδών του ΠΤΕΑ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2008-9 (μέλος της Επιτροπής κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2004-5, 2005-6, 2006-7, 2007-8)
  13. Συντονίστρια του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Διγλωσσία και Ειδική Αγωγή» του ΚΕΚ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2010-11, 2011-12, 2012-13, 2013-4, 2014-15
  14. Συντονίστρια του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Αρχές και Μέθοδοι Διδασκαλίας της Νέας Ελληνικής ως Ξένης/Δεύτερης Γλώσσας» του ΚΕΚ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2011-12, 2012-13, 2013-4, 2014-15
  15. Συντονίστρια του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Διδακτική της Γλώσσας και των Μαθηματικών στην Ειδική Αγωγή» του ΚΕΚ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2012-13, 2013-4, 2014-15
  16. Συντονίστρια του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Μεθοδολογία Συγγραφής Επιστημονικών Εργασιών» του ΚΕΚ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2012-13, 2013-4, 2014-15
  17. Συντονίστρια του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Ψυχογλωσσική υποστήριξη ασθενών και ατόμων με ειδικές ανάγκες» του ΚΕΚ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2013-4, 2014-15
  18. Συντονίστρια του προγράμματος «Εκμάθηση Ελληνικής Γλώσσας από παλιννοστούντες μετανάστες» του ΚΕΚ του Δήμου Βόλου κατά το ακαδημαϊκό έτος 2006-7
  19. Συντονίστρια του ετήσιου εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Διγλωσσία και Διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας» του ΚΕΔΙΒΙΜ του ΠΘ από το ακαδ. έτος 2015-16 έως σήμερα 18. Συντονίστρια του 7μηνου εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Διδασκαλία πρώτης και δεύτερης γλώσσας» του ΚΕΔΙΒΙΜ του ΠΘ από το ακαδ. έτος 2018-19 έως σήμερα
  20. Συντονίστρια του 7μηνου εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Διδασκαλία πρώτης και δεύτερης γλώσσας» του ΚΕΔΙΒΙΜ του ΠΘ από το ακαδ. έτος 2018-19 έως σήμερα
  21. Διοργάνωση ημερίδας με τίτλο «Γλώσσα και Ειδική Αγωγή» στα πλαίσια του ΠΜΣ «Ειδική Αγωγή» του ΠΤΕΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Βόλος, Μάϊος, 2012
  22. Διοργάνωση ημερίδας με τίτλο «Ειδική Αγωγή-Αναπτυξιακές Διαταραχές» στα πλαίσια του ΠΜΣ «Ειδική Αγωγή» του ΠΤΕΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Βόλος, Μάϊος, 2013
  23. Συνδιοργάνωση της ημερίδας με τίτλο «Σχολικές παρεμβάσεις σε Ελλάδα και Αυστραλία για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού και την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων», Βόλος, Οκτώβριος, 2013
  24. Διοργάνωση ημερίδας με τίτλο «Δυσλεξία: Γονίδια, Συννοσηρότητα, Ξένη Γλώσσα, Μαθηματικά» στα πλαίσια του ΠΜΣ «Ειδική Αγωγή» του ΠΤΕΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Βόλος, Μάϊος, 2014
  25. Διοργάνωση ημερίδας με τίτλο «Παρουσίαση του Νέου Χρηστικού Λεξικού της Ακαδημίας Αθηνών» στα πλαίσια του ΠΜΣ «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή» του ΠΤΕΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Βόλος, Ιανουάριος, 2015
  26. Διοργάνωση ημερίδας με τίτλο «Διαταραχές στο Φάσμα του Αυτισμού: Γλώσσα, Μουσικοθεραπεία, Αδελφική Σχέση, Ενσωμάτωση» στα πλαίσια του ΠΜΣ «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή» του ΠΤΕΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Βόλος, Απρίλιος, 2015
  27. Διοργάνωση ημερίδας με τίτλο: Εκμάθηση ξένων γλωσσών από παιδιά με δυσλεξία: Διδακτικές εφαρμογές, από το Εργαστήριο Δίγλωσσης Εκπαίδευσης του ΠΤΕΑ ΠΘ, Βόλος, Ιούνιος 2016
  28. Διοργάνωση ημερίδας με τίτλο: Διδασκαλία δεύτερης/ξένης γλώσσας και αναγνωστικές δυσκολίες: Προσαρμογές διδακτικού υλικού, από το Εργαστήριο Δίγλωσσης Εκπαίδευσης του ΠΤΕΑ ΠΘ, Βόλος, Μάιος 2017
  29. Διοργάνωση ημερίδας με τίτλο «Γλωσσικές-γνωστικές δεξιότητες και αναπτυξιακές διαταραχές», Εργαστήρια Δίγλωσσης Εκπαίδευσης και Μαθησιακών Δυσκολιών και Προβλημάτων Λόγου και Επικοινωνίας και κοινό, μεταξύ ΠΘ και ΕΑΠ, διιδρυματικό ΠΜΣ «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου», Μάρτιος 2019
  30. Συνδιοργάνωση του 8ου Συνεδρίου «Ελληνική Γλώσσα και Διαταραχές» (Language Disorders in Greek, LDG8), Εργαστήρια Δίγλωσσης Εκπαίδευσης και Μαθησιακών Δυσκολιών και Προβλημάτων Λόγου και Επικοινωνίας ΠΤΕΑ ΠΘ, κοινό, μεταξύ ΠΘ και ΕΑΠ, διιδρυματικό ΠΜΣ «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου», Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΑΠΘ, Σεπτέμβριος 2022
  31. Επιστημονικώς υπεύθυνη (διδασκαλία και συντονισμός) του Προγράμματος Διδακτικής των ξένων γλωσσών για τη χορήγηση επάρκειας για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε κέντρα ξένων γλωσσών, ίσου με 30 ECTS, του Παν. Θεσσαλίας (μετά από προκήρυξη του ΥΠΠΕΘ), κατά το ακαδ. έτος 2018-19

Ερευνητικά-Χρηματοδοτούμενα Προγράμματα

  1. Συμμετοχή στο ερευνητικό πρόγραμμα "Μορφές περίθαλψης, σχολικής αγωγής στο πρώτο ελληνικό παιδικό πρεβαντόριο "τα χελιδόνια" στο Πήλιο", που χρηματοδοτήθηκε από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
  2. Συμμετοχή στο ερευνητικό πρόγραμμα "Διερεύνηση του συνδρόμου ΑDHD με τη μέθοδο των οπτικών και ακουστικών προκλητών δυναμικών και την πολυκαταγραφική μελέτη ύπνου", που επιδοτήθηκε από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
  3. Συμμετοχή στο ερευνητικό πρόγραμμα "Επίδραση φύλου και επιλογής χεριού στην εκμάθηση ξένων γλωσσών", που επιδοτήθηκε από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
  4. Συμμετοχή στο ερευνητικό πρόγραμμα "Η συμμετοχή της παρεγκεφαλίδας στην αναγνωστική λειτουργία και τη γλωσσική ικανότητα: Έρευνα σε ενήλικες και παιδιά με παρεγκεφαλιδικές δυσλειτουργίες", που επιδοτήθηκε από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
  5. Συμμετοχή στο πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ "Ένταξη τσιγγανοπαίδων στο σχολείο", Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος, 2007.
  6. Συμμετοχή στο πρόγραμμα στοχευμένης έρευνας "Σχεδιασμός και πιλοτική εφαρμογή ειδικών μαθημάτων ελληνικής γλώσσας για μετανάστες/-ριες, γονείς με παιδιά στην υποχρεωτική εκπαίδευση", που επιδοτήθηκε από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Το Πρόγραμμα τιμήθηκε, μετά από αξιολόγηση, από το ΙΚΥ με το «Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών 2012»).
  7. Συμμετοχή στο πρόγραμμα του ΠΕΠ Μακεδονίας-Θράκης-ΔΜ "Ανάπτυξη και αξιοποίηση διδακτικού υλικού στους τομείς αγωγής υγείας, διαχείρισης πένθους, ενδοσχολικής βίας και συναισθηματικής νοημοσύνης" που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Κωδικός έργου ΙCT-000602).
  8. Συντονίστρια του ερευνητικού προγράμματος "Χρήση μουσικοθεραπείας για την ανάπτυξη του λόγου και της διυποκειμενικότητας παιδιών με αυτισμό: Μοντέλο παρέμβασης με έμφαση στην οικογένεια", χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
  9. Συντονίστρια του ερευνητικού Προγράμματος «Διερεύνηση της διαγλωσσικής μεταφοράς δεξιοτήτων από τη δεύτερη\ξένη γλώσσα στην πρώτη μέσα από πρόγραμμα παρέμβασης στην δεύτερη γλώσσα για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες», χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
  10. Συντονίστρια του ερευνητικού Προγράμματος «Διερεύνηση της θεωρίας της αλληλεπίδρασης (interaction theory) μέσω της εφαρμογής προσαρμοσμένου αξιολογικού υλικού αναγνωστικής κατανόησης για μαθητές με και χωρίς ειδική διαταραχή της ανάγνωσης στην ξενόγλωσση εκπαίδευση», χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
  11. Συντονίστρια του Προγράμματος Greek Diaspora Fellowship Program (συνεργασία με το University of Alabama) χρηματοδοτούμενο από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
  12. Επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος Erasmus+ KA2, Mainstream for the Empowerment of Disabled People in an Inclusive Approach (MEDIA), χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση (2019-2021, με συντονίστρια χώρα τη Γαλλία)
  13. Επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος Erasmus+ KA2, Sustainable Codes and Holistic Environment for Minor Migrants in Europe, χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση (2020-2022, με συντονίστρια χώρα τη Γαλλία).
  14. Συντονίστρια και επιστημονικά υπεύθυνη του έργου «Η χρήση της τεχνολογίας της οφθαλμικής ιχνηλάτησης (eye tracking) για την ανίχνευση αιτιωδών σχέσεων μεταξύ της Ταχείας Αυτοματοποιημένης Κατονομασίας (Rapid Automatized Naming, RAN) και της αριθμητικής ευχέρειας στη Δυσλεξία». Φορέας Χρηματοδότησης: Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020» και συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) - Ειδική δράση: Ωρίμανση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων «Proof of Concept» (2023-2024). Φορέας Υποδοχής: ΕΛΚΕ Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
  15. Συμμετέχουσα ερευνήτρια (co-investigator) στο έργο “Empowering students with determination: Assessing the impact of a user-friendly parent and teacher portal of collaboration, progress tracking and intervention goals” (2024-2026). Φορέας χρηματοδότησης Zayed University, UAE.

Ερευνητικά έργα

  • Χρήση μουσικοθεραπείας για την ανάπτυξη του λόγου και της διυποκειμενικότητας παιδιών με αυτισμό: Μοντέλο παρέμβασης με έμφαση στην οικογένεια, Επιτροπή Ερευνών ΠΘ, 2015-2016
  • Θερινό Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού για αλλοδαπούς υποτρόφους του ΙΚΥ, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, 3/8-28/8/2015
  • Διερεύνηση της διαγλωσσικής μεταφοράς δεξιοτήτων από τη δεύτερη\ξένη γλώσσα στην πρώτη μέσα από πρόγραμμα παρέμβασης στην δεύτερη γλώσσα, Επιτροπή Ερευνών ΠΘ, 2016-2017
  • Διερεύνηση της θεωρίας της αλληλεπίδρασης (interaction theory) μέσω της εφαρμογής προσαρμοσμένου αξιολογικού υλικού αναγνωστικής κατανόησης για μαθητές με και χωρίς ειδική διαταραχή της ανάγνωσης στην ξενόγλωσση εκπαίδευση, Επιτροπή ερευνών ΠΘ, 2018-2019
  • Greek Diaspora Fellowship Program, Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, 2021-2022
  • Co-operative learning in two different languages and cultures: Greek language vs English language learning in Greece and Australia, Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, 2022
  • Τιμές και παράμετροι που επιδρούν στη φοιτητική διαρροή: Η περίπτωση των φοιτητών Ειδικής Αγωγής (University Dropout Rates and Factors: the case of Special Education Students), Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, 2021-2024

Συγγραφικό έργο

Α) Βιβλία-Κεφάλαια σε βιβλία:

  1. Ανδρέου, Γ. "Γλώσσα: Θεωρητική και Μεθοδολογική Προσέγγιση", Εκδόσεις Πεδίο, Αθήνα: 2012.
  2. Andreou, G., Andreou, E. & Vlachos, F. (2006). “Individual differences in second language learning among university students”. Στο N. Hogan (ed.), "Progress in Learning Research" (81-98). Haupauge, NY: Nova Science Publishers.
  3. Αγαπητού, Π. & Ανδρέου, Γ. (2010). «Γλώσσα και έλλειψη προσοχής». Στο I. Βογινδρούκας, Α. Οκαλίδου, Σ. Σταυρακάκη (επιμ.) «Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές: Από τη βασική έρευνα στην κλινική πράξη» (σελ. 35-56). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις: Επίκεντρο.
  4. Βλάχος, Φ. & Ανδρέου, Γ. (2011). «Γλωσσική ανάπτυξη στη βρεφική και παιδική ηλικία: Νευροεπιστημονική προσέγγιση και σύγχρονα ηλεκτροφυσιολογικά ευρήματα». Στο «Σύγχρονα θέματα Νευροψυχολογίας: Πρώϊμη ανίχνευση, αξιολόγηση και παρέμβαση» (σελ. 140-170). Βόλος: Εκδόσεις Εργαστηρίου Νευροψυχολογίας.
  5. Andreou, G., Makanikas, K. & Vlachos, F. (2012). “Neurocognitive deficits in patients with Obstructive Sleep Apnea Syndrome (OSAS)”. Στο T. Heinbockel (ed.) Neuroscience, (σελ. 93-114). Intech Publications.
  6. Ανδρέου, Γ. & Μακανίκας, Κ. (2014, 2022). «Το Σύνδρομο Αποφρακτικής Άπνοιας/Υπόπνοιας στον ύπνο (ΣΑΑΥ) και οι επιπτώσεις του στις γλωσσικές/λεκτικές ικανότητες από την παιδική ηλικία ως την ενήλικη ζωή». Στο Γ. Ανδρέου (επιμ.) Γλώσσα και Ειδική Αγωγή: Ψυχογλωσσική Προσέγγιση, (σελ. 185-213 & 199-227). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σ. Γιαχούδης & ΣΙΑ.
  7. Ανδρέου, Γ. (2015). «Επικοινωνιακή προσέγγιση κειμένων στην εφηβική ηλικία». Στο Γ. Ανδρουλάκης (επιμ.), Γλωσσική Παιδεία. 35 Μελέτες αφιερωμένες στον καθηγητή Ναπολέοντα Μήτση, (σελ. 132-142). Αθήνα: Gutenberg.
  8. Andreou, G. & Tasioudi, M. (2018). «Obstructive Sleep Apnea Syndrome: Does It Really Affect Language Acquisition During Early Childhood?». Στο Babatsouli, D. Ingram, & N. Müller (eds.) Crosslinguistic Encounters in Language Acquisition - Typical and Atypical Development, Multilingual Matters, (pp. 175-196). Multilingual Matters: Bristol UK.
  9. Ανδρέου, Γ., Τσελά, Β. & Τζιβινίκου, Σ. (2018). «Αναπτυξιακή Δυσλεξία και εκμάθηση δεύτερης/ξένης γλώσσας: Διαγλωσσική μεταφορά αναγνωστικών δεξιοτήτων από την Ελληνική ως πρώτη/μητρική γλώσσα στη Γαλλική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα». Στο Φ. Βλάχος (επιμ. ειδικού τεύχους: Αναπτυξιακή Δυσλεξία), Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 5, 221-252.
  10. Anastassiou, F., Andreou, G. & Baseki, J. (2020). Learners of English as a foreign language in Greece: the factors of their heritage language and literacy. In F. Anastassiou & Andreou G., English as a foreign language: Perspectives on teaching, multilingualism and interculturalism (σελ. 20-39). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing
  11. Baseki, J., Andreou, G. & Anastassiou, F. (2020). Mirrors and Windows Made of Language: The Case of Greek Dyslexic and non-Dyslexic Children Composing in Both Greek and English as a Foreign Language (A Linguistic - Cognitive Analysis). In F. Anastassiou & Andreou G., English as a foreign language: Perspectives on teaching,multilingualism and interculturalism (σελ. 238-274). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.
  12. Κοκκίνης, Ν., & Ανδρέου Γ. (2021). Πιο σπάνια σύνδρομα που επηρεάζουν την ικανότητα μάθησης: το σύνδρομο Cri du Chat. Στο Α. X. Μαλεγιαννάκη & Μ. E. Κοσμίδου (επιμ.), Νευροψυχολογία των Γενετικών Συνδρόμων (σελ. 607-627). Αθήνα: Εκδόσεις  Gutenberg.
  13. Ανδρέου, Γ. & Ραξιώνη, Κ. ( 2021). Γλωσσική ανάπτυξη και γλωσσικά ελλείμματα σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Στο Σ. Σταυρακάκη, (Επιμ.), Λόγος και Νόηση στις Αναπτυξιακές και Επίκτητες Διαταραχές (σελ. 3-21). Αθήνα: Βήτα Ιατρικές Εκδόσεις.
  14. Λιάκου, Μ., Ανδρέου, Γ. & Τσελά, Β. (2021). Συντακτικές ικανότητες και συντακτικά ελλείμματα σε γραπτά κείμενα εφήβων μαθητών: Ερευνητική μελέτη. Στο Σταυρακάκη, Σ. (επιμ.), Λόγος και Νόηση στις Αναπτυξιακές και Επίκτητες Διαταραχές (σελ. 87-113). Αθήνα: Βήτα Ιατρικές Εκδόσεις.
  15. Ανδρέου, Γ. & Αθανασιάδου, Π. (2022). Προσαρμογές στη διδασκαλία στην δεύτερη/ξένη γλώσσα για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Στο Γ. Ανδρέου (επιμ.), Γλώσσα και Ειδική Αγωγή: Ψυχογλωσσική Προσέγγιση (σελ.97-124). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Γιαχούδη.
  16. Aslanoglou, V., Andreou, G., Vlachos, F., & Lymperopoulou, V. (2023). Writing Skills of Individuals with Developmental Language Disorder (DLD) in D. Katsarou (Ed.), Developmental Language Disorders in Childhood and Adolescence(pp. 323-337). IGI Global. https://doi.org/10.4018/979-8-3693-0644-4.ch024

Β) Επιμέλειες βιβλίων:

  1. Συμμετοχή στην ομάδα συγγραφής και στην επιστημονική επιμέλεια του βιβλίου «Μιλώ και γράφω ελληνικά», πρώτο επίπεδο διδασκαλίας, βιβλίο του μαθητή, πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ «Ένταξη τσιγγανοπαίδων στο σχολείο», Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος, 2007.
  2. Συμμετοχή στην ομάδα συγγραφής και στην επιστημονική επιμέλεια του βιβλίου «Μιλώ και γράφω ελληνικά», δεύτερο επίπεδο διδασκαλίας, βιβλίο του μαθητή, πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ «Ένταξη τσιγγανοπαίδων στο σχολείο», Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος, 2007.
  3. Συμμετοχή στην ομάδα συγγραφής και στην επιστημονική επιμέλεια του βιβλίου «Μιλώ και γράφω ελληνικά», τρίτο επίπεδο διδασκαλίας, βιβλίο του μαθητή, πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ «Ένταξη τσιγγανοπαίδων στο σχολείο», Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος, 2007.
  4. Συμμετοχή στην ομάδα συγγραφής και στην επιστημονική επιμέλεια του βιβλίου «Μιλώ και γράφω ελληνικά», βιβλίο του δασκάλου, πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ «Ένταξη τσιγγανοπαίδων στο σχολείο», Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος, 2007.
  5. Επιμέλεια του βιβλίου "Γλώσσα και Ειδική Αγωγή: Ψυχογλωσσική Προσέγγιση", 2014, 2022, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σ. Γιαχούδης & ΣΙΑ, ISBN 978-960-6700-92-7.
  6. Επιμέλεια του βιβλίου "Εnglish as a foreign language: Perspectives on teaching, multilingualism and interculturalism", (2020). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.

Γ) Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις

Η κ. Γ. Ανδρέου έχει πάνω από 200 δημοσιευμένα άρθρα, κυρίως ερευνητικά, σε διεθνή και ελληνικά Περιοδικά καθώς και σε Πρακτικά διεθνών συνεδρίων, με σύστημα κριτών. Ενδεικτικά αναφέρονται τα ακόλουθα:

  1. Karapetsas, A., & Andreou, G. (1999). Cognitive development of fluent and nonfluent bilingual speakers assessed with tachistoscopic techniques. Psychological Reports, 84, 697-700.
  2. Κarapetsas, A., & Andreou, G. (2001). Visual field asymmetries for rhyme and semantic tasks in fluent and non-fluent bilinguals. Βrain and Language, 78, 53-61.
  3. Andreou, G., & Karapetsas, A. (2001). Hemispheric asymmetries of visual ERPs in left-handed bilinguals. Cognitive Brain Research, 12, 333-335.
  4. Andreou, G., & Karapetsas, Α. (2002). Accuracy and speed of processing verbal stimuli among subjects with low and high ability in Mathematics. Educational Psychology, 22(5), 613-619.
  5. Andreou, G., Galanopoulou, C., Gourgoulianis, K., Karapetsas, A., & Molyvdas, P. (2002). Cognitive status in Down syndrome subjects with οbstructive sleep apnea syndrome. Brain and Cognition, 50, 145-149.
  6. Vlachos, F., Andreou, G., & Andreou, E. (2003). Biological and environmental influences in visuospatial abilities. Learning and Individual Differences, 13, 339-347.
  7. Andreou, G., Karapetsas, A., Gourgoulianis, K., & Agapitou, P. (2003). Verbal intelligence and sleep disorders in children with ADHD. Perceptual and Motor Skills, 96, 1283-1288.
  8. Andreou, G., & Karapetsas, A. (2004). Verbal abilities in low and highly proficient bilinguals. Journal of Psycholinguistic Research, 33(5), 357-364.
  9. Ανδρέου, Γ., & Καραπέτσας, Α. (2002). Αντίληψη και κατανόηση του γραπτού λόγου μητρικής και ξένης γλώσσας. Εφαρμοσμένη  Γλωσσολογία, 18, 7-18.
  10. Andreou, Ε., Andreou, G., & Vlachos, F. (2004). Studying orientations and performance on verbal fluency tasks in second language. Learning and Individual Differences, 15, 23-33.
  11. Andreou, G., Agapitou, P., & Karapetsas, A. (2005). Verbal skills in children with ADHD.  European Journal of Special Needs Education, 20(2), 231-238.
  12. Andreou, G., & Mitsis, N. (2005). Greek as a foreign language by speakers of Arabic. Language Culture and Curriculum, 18(2), 181-187.
  13. Andreou, G., Vlachos, F., & Andreou E. (2005). Affecting factors in second language learning. Journal of Psycholinguistic Research, 34(5), 429-438.
  14. Andreou, E., Vlachos, F., & Andreou, G. (2006). Approaches to studying among Greek university students: the impact of gender, age, academic discipline and handedness. Educational Research, 48(3), 301-311.
  15. Andreou, G., & Galantomos, I. (2006). Proposition for teaching metaphors and idioms of Modern Greek as a foreign language. Investigationes Linguisticae, XIII, 1-8.
  16. Andreou, G., & Agapitou, P. (2007). Reduced language abilities in adolescents who snore. Archives of Clinical Neuropsychology, 22, 225-229.
  17. Vlachos, F., Papathanasiou, I., & Andreou, G. (2007). Cerebellum and Reading. Folia Phoniatrica et Logopaedica, 59, 177-183.
  18. Andreou, G., Vlachos, F., & Haftouras N. (2007). The cerebellum and language functions. Psychology, 14(2), 113-126.
  19. Andreou, G. (2007). Phonological awareness in bilingual and trilingual school children. The Linguistics Journal, 3(3), 8-15.
  20. Andreou, G., Karapetsas, A., & Galantomos I. (2008). Modern Greek language acquisition of morphology and syntax by non-native speakers. The Reading Matrix, 8(1), 35-42.
  21. Agapitou, P., & Andreou, G. (2008). Language deficits in ADHD preschoolers. Australian Journal of Learning Disabilities, 13(1), 39-49.
  22. Andreou, G., & Galantomos, I. (2008). Designing a conceptual syllabus for teaching metaphors and idioms in a foreign language context. Porta Linguarum, 9, 69-77.
  23. Dermitzaki, I., Andreou, G., & Paraskeva V. (2008). High and low reading comprehension achievers’ strategic behavior and its relation to performance in reading comprehension. Reading Psychology, 29, 471-492.
  24. Andreou, E., & Andreou, G., & Vlachos, F. (2008). Learning styles and performance in second language tasks. TESOL Quarterly, 42(4), 665-674.
  25. Andreou, G., & Karapetsas A. (2008). Neurolinguistic differences in language processing between the sexes. The Open Applied Linguistics Journal, 1, 56-58.
  26. Andreou, G., & Galantomos, I. (2008). Teaching idioms in a foreign language context: preliminary comments on factors determining Greek idiom instruction. de, 15, 7-23.
  27. Andreou, G., & Galantomos I. (2009). Conceptual competence as a component of second language fluency. Journal of Psycholinguistic Research, 38, 587-591.
  28. Andreou G., & Galantomos I. (2009). The native speaker ideal in FLT. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 6(2), 200-208.
  29. Andreou, G., Galantomos, I., & Gourgoulianis, K. (2010). The “language” of the unsuccessful anti-smoking campaign in Greece: examples from Greek newspaper headlines. Preventive Medicine, 51, 336-337.
  30. Andreou, G. (2011). Language impairments of the depressive brain. Neuroscience Letters, 500, Supplement, p. e20.
  31. Andreou, G., & Baseki J. (2012). Phonological and spelling mistakes among dyslexic and non-dyslexic children learning two different languages: Greek vs English. Psychology, 3(8), 595-600.
  32. Andreou, G., & Trott K. (2013). Verbal fluency in adults diagnosed with attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) in childhood. ADHD Attention Deficit and Hyperactivity Disorders, 5(4), 343-51. ΙSSN 1866-6116, DOI 10.1007/s12402-013-0112-z
  33. Andreou, G., Vlachos, F., & Makanikas, K. (2014). Effects of Chronic Obstructive Pulmonary Disease and Obstructive Sleep Apnea on cognitive functions: Evidence for a common nature. Sleep Disorders, 1-18
  34. Γιάτσου, Α., Παπαδημητρίου, Α., Δαρδιώτης, Ε., Ανδρέου, Γ., & Κουτέ, Β. (2014). Διαγνωστική αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών σε παιδιά με επιληψία. Εγκέφαλος, 51, 94-97
  35. Stavroussi, P., Andreou, G., & Karagiannopoulou, D. (2016). Verbal fluency and verbal short-term memory in adults with Down Syndrome and Intellectual Disability. International Journal of Disability, Development and Education, 63(1), 122-140
  36. Baseki, J., Andreou, G., & Tzivinikou, S. (2016). Dyslexia and spelling in two different orthographies (Greek vs English): A linguistic analysis. Journal of Advances in Linguistics (JAL), 7(1), 1172-1191
  37. Katsarou, D., & Andreou G. (2017). Receptive and Expressive Semantic Skills in Children with Down Syndrome. International Education and Research Journal, 3(3), 135-136
  38. Riga, A., Andreou, G., & Anastassiou, F. (2017). Enhancing the language literacy skills of children with Specific Learning Difficulties; a review on the use of technology and the application of innovative teaching methods. European Journal of Educational Sciences, 4(3), 13-18
  39. Vaiouli, P., & Andreou, G. (2017). Communication and Language Development of Young Children with Autism: A Review of Research in Music. Communication Disorders Quarterly, 39(2), 323-329 [among the first 10 articles (5th in the row) downloaded the most in 2020 on the SAGE Journals platform, 994 downloads, according to CDQ official report]
  40. Αndreou, G., & Segklia, M. (2017). Learning difficulties in first and second language: Preliminary results from a cross-linguistic skills transfer. English Linguistics Research, 6(3), 62-71
  41. Andreou, G., Tsela, V., & Anastassiou, F. (2018). Reading skills in Greek as a first language and in French as a foreign language among primary and secondary education school children with specific reading disorder. Education and Linguistics Research, 4(1), 81-102
  42. Andreou, G., Athanasiadou, P., & Tzivinikou, S. (2019). Accommodations on reading comprehension assessment for students with learning disabilities: A review study. Psychology, 10(4), 521-538
  43. Andreou, G., & Segklia, M. (2019). Cross-Linguistic Skills Transfer from the Second/Foreign Language to the First among Students with Learning Disabilities after an Intervention Program in the Second Language. Creative Education, 10, 1023-1036.
  44. Katsarou, D. & Andreou, G. (2019). Bilingualism in Down Syndrome: A Greek Study. International Journal of Disability, Development and Education, 68(3), 376-382. DOI: 10.1080/1034912X.2019.1684458
  45. Andreou, G. & Lemoni, G. (2020). Narrative Skills of Monolingual and Bilingual Pre-School and Primary School Children with Developmental Language Disorder (DLD): A Systematic Review. Open Journal of Modern Linguistics, 10, 429-458.
  46. Andreou, G. & Chartomatsidou, E. (2020). A Review Paper on the Syntactic Abilities of Individuals with Down Syndrome. Open Journal of Modern Linguistics, 10, 480-523.
  47. Makanikas, K., Andreou, G., Simos, P. & Chartomatsidou, E. (2021). Effects of Obstructive Sleep Apnea Syndrome and medical comorbidities on language abilities. Frontiers in Neurology, 12, 721334. doi: 10.3389/fneur.2021.721334
  48. Andreou, G. & Aslanoglou, V. (2022). Written Language Production in Children with Developmental Language Disorder (DLD). Frontiers in Psychology, 13, 833429. doi: 10.3389/fpsyg.2022.833429
  49. Andreou, G. & Raxioni, K. (2022). Language development, reading and word learning in Autism Spectrum Disorder (ASD): A review on eye tracking studies. International Journal of Developmental Disabilities, 70(1), 1-18 doi.org/10.1080/20473869.2021.2024404
  50. Katsarou, D. & Andreou, G. (2022). Morphosyntactic abilities in young children with Down Syndrome: evidence from the Greek language. International Journal of Language & Communication Disorders, 57(5), 937-947 https://doi.org/10.1111/1460-6984.12730
  51. Katsarou, D. & Andreou, G. (2022). Phonological patterns in Greek language in toddlers and children with Down Syndrome and children with language impairment. British Journal of Special Education, 49(4), http://doi.org/10.1111/1467-8578.12410
  52. Andreou, G., Lymperopoulou, V. & Aslanoglou, V. (2022). Developmental Language Disorder (DLD) and Autism Spectrum Disorder (ASD): similarities in pragmatic language abilities. A systematic review. International Journal of Developmental Disabilities https://doi.org/10.1080/20473869.2022.2132669
  53. Andreou, G., Aslanoglou, V., Lymperopoulou, V. & Vlachos, F. (2023): Morphological and phonological errors in the written language production of children with DLD. European Journal of Special Needs Education https://doi.org/10.1080/08856257.2023.2207055
  54. Charitaki, G., Andreou, G., Alevriadou, A. & Soulis, S. G. (2023). A nonlinear state space model predicting dropout: the case of special education students in the Hellenic Open University. Education and Information Technologies, 1-18. https://doi.org/10.1007/s10639-023-12057-0
  55. Andreou, G., & Gkantaki, M. (2023). Eye movements and reading comprehension in Greek. In A. Botinis (Ed.) Proceedings of the 14th International Conference of Experimental Linguistics. ExLing Society.
  56. Andreou, G., & Lemoni, G. (2023). Νarrative skills of preschool and first school age children with Developmental Language Disorder (DLD). In A. Botinis (Ed.) Proceedings of the 14th International Conference of Experimental Linguistics. ExLing Society.
  57. Andreou, G., & Gkantaki, M. (2023). Eye movements and reading comprehension in the Greek language while listening to music: an eye-tracking study. Visiolinguistics: Panoramas of Languaging and Visuality, Pre-Recorded Presentation. DiscourseNet: The Open University. https://www.youtube.com/watch?v=iT98o4HayYo
  58. Andreou, G. & Argatzopoulou, A. (2023). A Systematic Review on the Use of Technology to Enhance the Academic Achievements of Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Language Learning. Research in Developmental Disabilities, 145 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0891422223002445?via%3Dihub
  59. Andreou, G., Gillies, R., & Gkantaki, M. (2023). Collaborative learning in higher education in Greece and Australia: advantages and challenges. Global Innovations and Collaborative Solutions in Contemporary Science, 70-75. Futurity Research Publishing.
  60. https://futurity-publishing.com/international_conference_3/
  61. Tsela, V., Andreou, G., Cheimariou, S. & Baseki, V. (2024). Rapid Automatized Naming (RAN) in developmental dyslexia: An eye-tracking study. Proceedings of the LDG8 (Language Disorders in Greek), Thessaloniki, September 30-October 1, 2022.

Συμμετοχή σε Διεθνή και Ελληνικά Συνέδρια

Η κ. Γ. Ανδρέου έχει συμμετάσχει με αναρτημένες εργασίες και προφορικές ανακοινώσεις σε πάνω από 200 διεθνή και ελληνικά συνέδρια με θέματα από το χώρο της Γλωσσολογίας, της Νευροψυχολογίας και της Ειδικής Αγωγής.

Αναφορές στο συγγραφικό έργο

Έχουν γίνει πάνω από 1.900 αναφορές (σύμφωνα με τις βάσεις δεδομένων ISI, Scopus, Publish or Perish, Google scholar, h-index 25, i-10index 48) στο συγγραφικό έργο της κ. Γ. Ανδρέου στη διεθνή βιβλιογραφία σε περιοδικά με υψηλό Δείκτη Επιρροής (Impact Factor) όπως το Brain and Language, Neuroscience Letters, Neuropsychology, Journal of Abnormal Psychology, The Lancet Neurology, Clinical Neurophysiology, Journal of Attention Disorders, Cortex, Neuroimage, Behavioral Brain Research, Journal of Phonetics.

Μέλος της Συντακτικής Επιτροπής Διεθνών Επιστημονικών Περιοδικών

Theory and Practice in Language Studies, The Linguistics Journal, Education Research Journal, Higher Education Studies, Australian Journal of Learning Difficulties, GiST Education and Learning Research Journal, English Linguistics Research, American Journal of Life Science Journal of Curriculum and Teaching, European Journal of Language, Linguistics and Literature, Advances in Neuroscience Research, European Journal of Educational Sciences, Asian Social Science of the Canadian Centre for Science and Education.

Guest Editor του περιοδικού International Journal of Disability, Development and Education

Kριτής σε Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά

Perceptual and Motor Skills, International Journal of Learning, Educational Psychology, Neuroscience Letters, Learning and Individual Differences, Developmental Neuropsychology, Language Culture and Curriculum, Learning and Instruction, Journal of Psycholinguistic Research, Australian Journal of Learning Difficulties.

Μέλος επιστημονικών οργανισμών-εταιρειών

  1. Μέλος της Γλωσσολογικής Εταιρείας Μεγάλης Βρετανίας (Linguistics Association of Great Britain)
  2. Μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας (Greek Applied Linguistics Association)
  3. Μέλος της Aμερικανικής Ένωσης για την προώθηση των Επιστημών (American Association for the advancement of Sciences)
  4. Μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Γλώσσας και Γραμματισμού (ΕΕΓΓ) 5. Μέλος της International Speech Communication Association (ISCA)
  5. Μέλος της International Speech Communication Association (ISCA)
  6. Μέλος της International Linguistics Community Online (Linguist List, Directory of Linguists)

Ξένες γλώσσες

  1. Αγγλικά (άριστα, Πτυχίο Αγγλικής Φιλολογίας)
  2. Γαλλικά (άριστα, Superieur III, επαγγελματικό δίπλωμα)

Σπουδές

  1. Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας 
  2. Κάτοχος MSc  από το Πανεπιστήμιο του Sheffield, UK
  3. Κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Go to top