see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής

Γνωστικό ΑντικείμενοΕκπαιδευτική Παρέμβαση σε Άτομα με Αναπηρία Όρασης

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Τηλ: 24210-74860

Βιογραφικό σημείωμα

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

  • Εκπαίδευση και ένταξη ατόμων με αναπηρία όρασης
  • Ζητήματα προσβασιμότητας στη γνώση και στο φυσικό περιβάλλον
  • Κώδικας γραφής και ανάγνωσης Braille
  • Γραμματισμός στην εκπαίδευση παιδιών με αναπηρία όρασης
  • Καθολικός σχεδιασμός
  • Διαφοροποιημένη διδασκαλία και διαφοροποιημένο αναλυτικό πρόγραμμα

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Εισαγωγή στην εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα όρασης
  • Η εκπαίδευση του παιδιού με σοβαρά προβλήματα όρασης – Διδακτικές προσεγγίσεις
  • Η διαφοροποίηση του αναλυτικού προγράμματος στην εκπαίδευση των παιδιών με σοβαρά προβλήματα όρασης
  • Εργαστήριο γραφής και ανάγνωσης στον κώδικά braille

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές

  • Κάθε μέρα μετά από συνεννόηση μέσω email.

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  • Argyropoulos, V., & Papadimitriou, V. (2015). Braille Reading Accuracy of Students Who Are Visually Impaired: The Effects of Gender, Age of Sight Loss, and Level of Education. Journal of Visual Impairment and Blindness, 109(2), 107-118.
  • Argyropoulos, V., & Kanari, C. (2015). Re-imagining the museum through "touch": reflections of individuals with visual disability on their experience of museum-visiting in Greece. European Journal on Disability Research, 9(2), 130-143.
  • Argyropoulos, V., Sideridis, G., & Papadimitriou, V. (2014). Hand Preference of Individuals with Blindness in Everyday Activities: The Effects of Age of Sight Loss, Age and Gender. Research in Developmental Disabilities, 35(8), 1885-1898.
  • Argyropoulos, V., & Thymakis, P. (2014). Multiple Disabilities and Visual Impairment: An Action Research Project. Journal of Visual Impairment and Blindness, 108(2), 163-167.
  • Argyropoulos, V., Nikolaraizi, M., Tsiakali, T., Kountrias, P., Koutsogiorgou, S., & Martos, A. (2014). Collaborative Action Research Approach Promoting Professional Development for Teachers of Students with Visual Impairment in Assistive Technology. Journal of International Special Needs Education, 17(1), 33-43.
  • Kanari, H., & Argyropoulos, V. (2014). Museum Educational Programs for Children with Visual Disabilities. The International Journal of the Inclusive Museum, 6(3), 13-26.
  • Argyropoulos, V., Sideridis, G. D., Botsas, G. & Padeliadu, S. (2012). Assessing Self-Regulation in Individuals with Visual Impairments: Generality versus Specificity in Self-Regulatory Functioning. Assessment for Effective Intervention, 37(3), 171-182.
  • Spiliotopoulos, D., Xydas, G., Kouroupetroglou, G., Argyropoulos, V. & Ikospentaki, K (2010). Auditory universal accessibility of data tables using naturally derived prosody specification. Universal Access in the Information Society, 9(2), 169-183

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Βασίλειος Αργυρόπουλος, διδάσκει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το γνωστικό του αντικείμενο αφορά στην Εκπαιδευτική Παρέμβαση σε Άτομα με Προβλήματα Όρασης. Έχει συμμετάσχει σε πολλά Χρηματοδοτούμενα, Ερευνητικά και Επιμορφωτικά Προγράμματα και έχει οργανώσει ημερίδες σε συνεργασία με άλλους φορείς πάντα με επίκεντρο την εκπαίδευση των ατόμων με προβλήματα όρασης.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν σε ζητήματα γραμματισμού στην εκπαίδευση παιδιών με σοβαρά προβλήματα όρασης καθώς και στον τρόπο ενσωμάτωσης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στο αναλυτικό πρόγραμμα. Έχει συγγράψει περισσότερες από 50 εργασίες σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά καθώς και σε πρακτικά συνεδρίων. Έχει συμμετάσχει, με ανακοινώσεις σχετικές με την εκπαίδευση των ατόμων με μερική ή ολική απώλεια όρασης σε περισσότερα από 40 ελληνικά και ξένα συνέδρια.

Είναι μέλος και σύνδεσμος των Βαλκανικών χωρών (contact person) στο International Council for Education of People with Visual Impairment (ICEVI) και τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν στα εξής: Εκπαίδευση και ένταξη ατόμων με αναπηρία όρασης στην εκπαίδευση, ζητήματα προσβασιμότητας στη γνώση και στο φυσικό περιβάλλον, κώδικας γραφής και ανάγνωσης Braille, γραμματισμός στην εκπαίδευση παιδιών με αναπηρία όρασης, καθολικός σχεδιασμός, διαφοροποιημένη διδασκαλία και διαφοροποιημένο αναλυτικό πρόγραμμα.

Go to top