see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής

Γνωστικό ΑντικείμενοΕκπαιδευτική Παρέμβαση σε Άτομα με Αναπηρία Όρασης

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Τηλ: 24210-74860

Βιογραφικό σημείωμα

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

  • Εκπαίδευση και ένταξη ατόμων με αναπηρία όρασης
  • Ζητήματα προσβασιμότητας στη γνώση και στο φυσικό περιβάλλον
  • Κώδικας γραφής και ανάγνωσης Braille
  • Γραμματισμός στην εκπαίδευση παιδιών με αναπηρία όρασης
  • Καθολικός σχεδιασμός
  • Διαφοροποιημένη διδασκαλία και διαφοροποιημένο αναλυτικό πρόγραμμα

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Εισαγωγή στην εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα όρασης
  • Η εκπαίδευση του παιδιού με σοβαρά προβλήματα όρασης – Διδακτικές προσεγγίσεις
  • Η διαφοροποίηση του αναλυτικού προγράμματος στην εκπαίδευση των παιδιών με σοβαρά προβλήματα όρασης
  • Εργαστήριο γραφής και ανάγνωσης στον κώδικά braille

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές - Εκπαιδευτική άδεια * Εαρινό εξάμηνο 2018 *

  • Κάθε μέρα μετά από συνεννόηση μέσω email.

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  • Papadimitriou, V. & Argyropoulos, V. (2017). The effect of hand movements on braille reading accuracy. International Journal of Educational Research, 85, 43-50.
  • Argyropoulos, V., & Papadimitriou, V. (2017). Spelling accuracy and students with visual impairments: A quantitative and qualitative approach of spelling errors. International Journal of Educational Research, 83, 135-141.
  • Vlachos, F., Argyropoulos, V., & Papadimitriou, V. (2017). Effects of handedness and blindness on braille reading accuracy. Advances in Neurodevelopmental Disorders, 1, 141-148.
  • Argyropoulos, V., Masoura, E., Tsiakali, T., Nikolaraizi, M., & Lappa, C. (2017). Verbal working memory and reading abilities among students with visual impairment. Research in Developmental Disabilities, 64, 87-95.
  • Argyropoulos, V., & Chamonikolaou, S. (2016). Investigating key functions of hand movements by individuals with visual impairment: Improving instructional practices in special education through research. Contemporary Educational Researches Journal, 6(1), 02-10.
  • Κανάρη, Χ., Αργυρόπουλος, Β., & Φιλιππάτου, Δ. (2017). Κοινωνική ένταξη και μουσεία: Απόψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης για τη συνεισφορά των μουσείων στην κοινωνική ένταξη μαθητών με αναπηρία όρασης, Museumedu, 107-133.
  • Αργυρόπουλος, Β., & Παπαδημητρίου, Β. (2016). Άτομα με αναπηρία όρασης και διερεύνηση της ακρίβειας ανάγνωσης μέσω του κώδικα braille, Μέντορας, 150-166.
  • Argyropoulos, V., & Kanari, C. (2015). Re-imagining the museum through “touch”: reflections of individuals with visual disability on their experience of museum-visiting in Greece. European Journal on Disability Research, 9(2), 130-143.
  • Argyropoulos, V., Nikolaraizi, M., & Papazafiri, M. (2018). Disaster Education and children with visual impairment. Proceedings of the 20th International Conference on Advanced Pedagogical Sciences and Educational Policies (pp. 2134-2137). Sydney, Australia.
  • Argyropoulos, V., & Papazafiri, M. (2017). Investigating tactile exploratory procedures of students with multiple disabilities and visual impairment: current trends in education. Proceedings of ICERI2017 (pp. 2023-2029). Seville, Spain.
  • Argyropoulos, V., Nikolaraizi, M., Kanari, C., & Chamonikolaou, S. (2017). Current and future trends in museums regarding visitors with disabilities: the case of visitors with visual impairments. Proceedings of the 9th ICEVI “empowered by dialogue” (pp. 32-33). Bruges, Belgium.
  • Argyropoulos, V., Nikolaraizi, M., Kanari, C., Chamonikolaou, S., Plati, M., Markou, E., & Leotsakou, B†. (2017). Bridging theory and practice in developing inclusive practices in museum: The Greek case. Proceedings of the 9th ICEVI “empowered by dialogue” (pp. 40-41). Bruges, Belgium

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Βασίλειος Αργυρόπουλος, διδάσκει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το γνωστικό του αντικείμενο αφορά στην Εκπαιδευτική Παρέμβαση σε Άτομα με Προβλήματα Όρασης. Έχει συμμετάσχει σε πολλά Χρηματοδοτούμενα, Ερευνητικά και Επιμορφωτικά Προγράμματα και έχει οργανώσει ημερίδες σε συνεργασία με άλλους φορείς πάντα με επίκεντρο την εκπαίδευση των ατόμων με προβλήματα όρασης.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν σε ζητήματα γραμματισμού στην εκπαίδευση παιδιών με σοβαρά προβλήματα όρασης καθώς και στον τρόπο ενσωμάτωσης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στο αναλυτικό πρόγραμμα. Έχει συγγράψει περισσότερες από 50 εργασίες σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά καθώς και σε πρακτικά συνεδρίων. Έχει συμμετάσχει, με ανακοινώσεις σχετικές με την εκπαίδευση των ατόμων με μερική ή ολική απώλεια όρασης σε περισσότερα από 40 ελληνικά και ξένα συνέδρια.

Είναι μέλος και σύνδεσμος των Βαλκανικών χωρών (contact person) στο International Council for Education of People with Visual Impairment (ICEVI) και τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν στα εξής: Εκπαίδευση και ένταξη ατόμων με αναπηρία όρασης στην εκπαίδευση, ζητήματα προσβασιμότητας στη γνώση και στο φυσικό περιβάλλον, κώδικας γραφής και ανάγνωσης Braille, γραμματισμός στην εκπαίδευση παιδιών με αναπηρία όρασης, καθολικός σχεδιασμός, διαφοροποιημένη διδασκαλία και διαφοροποιημένο αναλυτικό πρόγραμμα.

Go to top