see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: Καθηγήτρια

Γνωστικό Αντικείμενο: Διδακτική των Μαθηματικών

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ: 24210-74622

Βιογραφικό σημείωμα

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

  • Εθνομαθηματικά και γενικότερα η διερεύνηση κοινωνικοπολιτισμικών παραγόντων στη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών εντός και εκτός σχολείου
  • Σχολικός μαθηματικός γραμματισμός και ευρύτεροι γραμματισμοί
  • (Μαθηματική) εκπαίδευση και ευπαθείς ομάδες (π.χ. Ρομά, νεαροί κρατούμενοι)
  • Η γλώσσα στη διδασκαλία των μαθηματικών
  • Η κουλτούρα στην τάξη των Μαθηματικών (κοινωνικοπολιτισμικές αλληλεπιδράσεις)
  • Διερεύνηση του ρόλου των ΤΠΕ και Τεχνικών Δραματικής τέχνης στη διδασκαλία των μαθηματικών
  • Διδασκαλία των μαθηματικών σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Βασικές έννοιες και Τεχνικές των Μαθηματικών
  • Διδακτική των Μαθηματικών
  • Εφαρμοσμένη Διδακτική των Μαθηματικών
  • Βασικές γεωμετρικές έννοιες της και η Διδασκαλία τους
  • Εθνομαθηματικά: Μάθηση των μαθηματικών και πολιτισμικό περιβάλλον των παιδιών

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές

  • Δευτέρα 10:00 - 12:00
  • Τετάρτη 10:00 - 13:00

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  • Chrysikou, V., Stavroussi, P., & Stathopoulou, C. (2019). DISABILITY AND EQUITY IN MATHEMATICS. Equity in Mathematics Education: Addressing a Changing World, 111.
  • Kotarinou, P., Gana, E., & Stathopoulou, C. (2018). Expanding Contexts for Teaching Upper Secondary School Geometry. In Mathematics, Education and History(pp. 341-366). Springer, Cham.
  • Stathopoulou, C., Appelbaum, P. (2017). Polysemic provocations of border negotiation. Educação Tematica Digital, 19, n. 3, pp 736-760.
  • Kotarinou, P., & Stathopoulou, C. (2017). ICT and Liminal Performative Space for Hyperbolic Geometry’s Teaching. In Mathematics and Technology (pp. 75-98). Springer International Publishing.
  • Stathopoulou, C. (2017). Once Upon a Time… The Gypsy Boy Turned 15 While Still in the First Grade. In Ethnomathematics and its Diverse Approaches for Mathematics Education (pp. 97-123). Springer, Cham.
  • Appelbaum, P., & Stathopoulou, C. (2016). Mathematics Education as a Matter of Curriculum, Michael A. Peters, (ed.), Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, DOI 10.1007/978-981-287-532-7_515-1
  • Stathopoulou, C., Appelbaum, P. (2016). DIGNITY, RECOGNITION, AND RECONCILIATION: FORGIVENESS, ETHNOMATHEMATICS, AND MATHEMATICS EDUCATION. International Journal for Research in Mathematics Education, 6(1), 26-44.
  • Appelbaum, P., & Stathopoulou, C. (2015). Critical Issues in Culture and Mathematics Learning. Handbook of International Research in Mathematics Education, Routledge, (pp 336-358).
  • Stathopoulou, C., Kotarinou, P., Appelbaum, P. (2015). Ethnomathematical research and drama in education techniques: developing a dialogue in a geometry class of 10th grade students. Special Edition of the Revista Latino Americana de Etnomatemática 8(2), 105-135.
  • Appelbaum, P., Stathopoulou C, (2014). Critical Issues in Culture and Mathematics Learning, Chapter to be included in the Handbook of International Research in Mathematics Education, edited by Lyn English and David Kirshner.
  • Stathopoulou, C., Chronaki, A., & Kotarinou, P. (2014). Establishing the use of ‘metre’as a measure unit: an interdisciplinary approach for teaching mathematics. Teaching Mathematics and Its Applications: International Journal of the IMA33(2), 81-97.
  • François, K., Stathopoulou, Ch. (2012). In-Between Critical Mathematics Education and Ethnomathematics. The Case of a Romany Students’ group Mathematics Education, Journal for Critical Education Policy Studies, Volume 10, Number 1 (April 2012) ISSN 1740-2743, pp 234-247.
  • Stathopoulou, Ch., Fragiskos Kalabasis, (2007), "Language & Culture in Mathematics Education: Reflections on Observing a Romany class in a Greek school", Educational Studies in Mathematics, 64(2), pp 231-238.
  • Stathopoulou, Ch. (2006), Exploring Informal mathematics of Craftsmen in the designing tradition of ‘xysta’ at Pyrgi of Chios, For the Learning of Mathematics 26, 3 (November, 2006), FLM Publishing Association, Edmonton, Alberta,

Περισσότερες πληροφορίες

Η Χαρούλα Σταθοπούλου είναι Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με γνωστικό αντικείμενο «Διδακτική των Μαθηματικών». Επίσης, είναι και Διευθύντρια του Εργαστηρίου «Μελέτης Μαθηματικού Γραμματισμού σε Τυπικά και Άτυπα Πλαίσια» και αντιπρόεδρος στην Επιτροπή Ερευνών.

Σπούδασε Μαθηματικά στο Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστήμιο Αθηνών και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών στο ίδιο Πανεπιστήμιο, καθώς και στην Κοινωνική Ανθρωπολογία στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου (ΤΕΠΑΕΣ) επίσης εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στην περιοχή της Διδακτικής των Μαθηματικών και ειδικότερα στο πεδίο των Εθνομαθηματικών..

Στα κύρια ερευνητικά της ενδιαφέροντα συγκαταλέγονται: τα Εθνομαθηματικά και γενικότερα η διερεύνηση κοινωνικοπολιτισμικών παραγόντων στη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών εντός και εκτός σχολείου—σε τυπικά και άτυπα πλαίσια, σχολικός μαθηματικός γραμματισμός και ευρύτεροι γραμματισμοί, (Μαθηματική) εκπαίδευση και ευπαθείς ομάδες (π.χ. Ρομά, νεαροί κρατούμενοι), η γλώσσα στη διδασκαλία των μαθηματικών, η κουλτούρα στην τάξη των Μαθηματικών (κοινωνικοπολιτισμικές αλληλεπιδράσεις).

Έχει συμμετάσχει σε πολλά ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα ενώ σήμερα συντονίζει ή συμμετέχει στα εξής: 3DP TEACHER - implementation of 3D Printing (https://cwep.eu/en/3dp-teacher-implementation-of-3d-printing-in-future-education/)  (Επιστημονικά υπεύθυνη), Pedagogical Approaches for Enhanced Social Inclusion in the Classroom (https://paesic.eu/el) (Επιστημονικά υπεύθυνη), COSPIROM-commons spaces for the Integration of Roma, (http://cospirom.sed.uth.gr)  (framework of Horizon, 2020) (Coordinator του όλου έργου), RE[ENTER], Erasmus+ (http://www.prisonsystems.eu/tg/reenter-project) (Μέλος της ομάδας έργου).

Είναι μέλος επιστημονικών εταιρειών στην Ελλάδα (ΕΝΕΔΙΜ, ΕΜΕ) και το εξωτερικό (MES, CIEAEM, ISGEm), και από τον Ιούλιο του 2013 επελέγη ως μέλος της επιτροπής του CIEAEM (International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Teaching).

Ήταν επίσης αξιολογήτρια και μέλος της επιστημονικής επιτροπής σε πολλά ελληνικά και διεθνή συνέδρια, καθώς και στα περιοδικά: Journal of Applied & Computational Mathematics, International Electronic Journal of Mathematics Education Manuscript Submission System, ZDM, Journal of Research in Science, Mathematics and Technology Education, «International Journal for mathematics in education”, «Κριτική Επιστήμη και Εκπαίδευση», «Ευκλείδης Γ», “Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών”. Επίσης συμμετέχει στην εκδοτική ομάδα των περιοδικών: «International Journal for mathematics in education”, «Κριτική Επιστήμη και Εκπαίδευση».στο περιοδικό «Ευκλείδης Γ», στο περιοδικό “Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών” (συνυπεύθυνη έκδοσης).


Έχει προσκληθεί πρόσφατα ως κεντρική ομιλήτρια στο 35ο Συνέδριο της ΕΜΕ (Αθήνα, 2018), στο CIEAM70 (Αλγερία, 2018) και για μια διάλεξη στο συνέδριο ‘Numeracy as Part of Adult (Basic) Education: International and Comparative Perspectives’ (Αμβούργο, 2018). Επίσης, έχει αποδεχτεί την πρόταση από το  ICME (TSG-53- Equity in mathematics education, Σανγκάη, 2020) ενώ ήταν προσκεκλημένη και στο ICME 13 (TSG-35- Role of ethnomathematics in mathematics education (Αμβούργο, 2016).

Στο παρελθόν έχει προσκληθεί ως κεντρική ομιλήτρια (key note speaker) στο διεθνές συνέδριο EME 06 - Elementary Mathematics Education στην Πορτογαλία (2006) και για δυο διαλέξεις στο Μαθηματικό Τμήμα του Saint Joseph’s University και στο τμήμα Curriculum, Cultures, and Child-Youth Studies, στο School of Education στο Arcadia University, στις δραστηριότητες του οποίου συμμετείχε για ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο (2012-2013).

Περισσότερες από 130 εργασίες της έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων, οι οποίες εμφανίζονται σε διεθνείς βάσεις δεδομένων με αρκετές αναφορές στη διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία.

Είναι συγγραφέας του Βιβλίου “Εθνομαθηματικά: διερευνώντας τις πολιτισμικές διαστάσεις των Μαθηματικών και της Μαθηματικής Εκπαίδευσης” και μέλος της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου “Αλληλεπίδραση της μαθηματικής εκπαίδευσης με τη σχολική αποτυχία: Μια προσέγγιση Εκπαιδευτικής Μηχανικής στην περίπτωση του πολύ-νησιωτικού συμπλέγματος της Δωδεκανήσου».

Εργάστηκε ως εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για περισσότερα από 20 χρόνια, διδάσκοντας Μαθηματικά. Δίδαξε, με σύμβαση (Π.Δ. 407/80) στο ΤΕΠΑΕΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου, καθώς και στο ΠΤΕΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, πριν την εκλογή της το 2007 στο ίδιο Τμήμα. Επίσης δίδαξε σε σεμινάρια μεταπτυχιακών προγραμμάτων στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Πατρών και σε πρόγραμμα υποψηφίων διδακτόρων στο Πανεπιστήμιο της Aberta στο πλαίσιο των προγραμμάτων Erasmus, ενώ τα τελευταία χρόνια διδάσκει (συνδιδασκαλία) το μάθημα «ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΝΙΣΤΩΣΕΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» στο διατμηματικό ΜΠΣ «Διδακτική των μαθηματικών».

 

UTH Logo 30years GR20xronia ptea

Εγχειρίδιο μετάβασης

Μετάβαση μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρόγραμμα μετάβασης: βήματα και δράσεις

Go to top