see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

gana 

Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: Επίκουρη Καθηγήτρια

Γνωστικό Αντικείμενο: Γραπτός Λόγος & Εκπαιδευτικές Πρακτικές

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ: 24210-74747

Βιογραφικό σημείωμα

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

  • Kοινωνικοπολιτισμικές θεωρήσεις για τη γλώσσα και τη διδασκαλία
  • Η διδασκαλία/μάθηση σε συνθήκες πολυγλωσσίας και πολυπολιτισμικότητας
  • Σημειωτική του σχολικού λόγου
  • Σχεδιασμός, ανάπτυξη, αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού
  • Η γλώσσα στη διδασκαλία/μάθηση των μαθηματικών
  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Διδασκαλία του γραπτού λόγου
  • Ανάπτυξη του λόγου
  • Πολυγραμματισμοί και Εκπαίδευση
  • Λειτουργικές προσεγγίσεις στη γλώσσα και τη διδασκαλία της

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές:

  • Tρίτη      18:30 - 21:00
  • Τετάρτη    9:00 - 12:00 & 15:00 - 17:00

Eργογραφία (επιλογή)

  • Gana, E., Stathopoulou, Ch., Govaris, Ch. (2020). Expanded pedagogical spaces: enhancing Roma students’ involvement in school. In E. Skourtou, V. Kourtis -Kazoullis, T. Aravossitas, & P. P. Trifonas (Eds.), Language Diversity in Greece: Local Challenges with International Implications. Clevedon, UK: Multilingual Matters, vol 36.
  • Vitsou, M., Papadopoulou, M., & Gana, E. (2019). Drama Pedagogy for Refugee Children: means for Empowerment and Communication. Babylonia, Thematic Issue: ‘Languages on the Move’ (Laura Loder Büchel & Nikola Mayer, eds.), 3, 44-49.
  • Valai, F., Gana, & Papadopoulou, M., ( 2017). Exploring literacy practices among Roma people: an ethnographic study in a Greek Context. Proceedings of the 20th International Conference on Literacy, Madrid, 3-6 July 2017.
  •  Gana, E., Stathopoulou, Ch. & Chaviaris, O. (2015). Considering the classroom space: towards a multimodal analysis of the pedagogical discourse, In Geller, U., Giménez, J., Hahn C. & S. Kafoussi (Eds). Ways into Mathematics: A C.I.E.A.E.M. Sourcebook, Springer International Publishing.
  • Γκανά, Ε. (2015). Θεωρήσεις για την ανάγνωση: Από τη γνωστική στην κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση. Στο Τζιβινίκου Σ. (επιμέλ.) Η ανάγνωση χθες, σήμερα, αύριο: από τις θεωρητικές προσεγγίσεις στη διδακτική πράξη και παρέμβαση, εκδ. Διάβαση.
  • Papodopoulou M., Gana E., Androulakis G., Mogli M., Poimenidou M., and Andritsou A.Enseigner le Grec comme L2 à des immigrés - parents d’enfants dans l’enseignement obligatoire : introduire les besoins des apprenants dans le curriculum. Στο Complexité, diversité et spécificité: Pratiques didactiques en contexte., Aguilar, J., Brudermann C., and Leclere M., (eds). https://hal-supelec.archives-ouvertes.fr/halshs-01099170/document
  • Stathopoulou, Ch., Govaris, Ch., Appelbaum, P., Gana, E. (2014). Bridging students out- and in- school knowledge: teaching young Roma children mathematics and language through their everyday experience. Quaderni di Ricerca in didattica, 24(1). p.p 329-335.

Συμμετοχή σε Χρηματοδοτούμενα προγράμματα (περίοδος 2012-15)

  • 2015. «Μαθήματα ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και πολιτισμού σε μετανάστες ανέργους, μητέρες, άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) και αναλφάβητους». (Δράση Υπουργείου Εσωτερικών). Μέλος της ομάδας ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας.
  • 2012-2015 «Multilingual, Migration, Mathematics Εducation and Language (Μprojects). Mέλος της επιστημονικής ομάδας για την ελληνική συμμετοχή.
  • 2011-2014 «Εκπαίδευση παιδιών Ρομά» (ΕΣΠΑ: Εκπαίδευση και Δια βίου μάθηση). Δράση: Φοίτηση στην προσχολική εκπαίδευση. Συνυπεύθυνη για σχεδιασμό και υλοποίηση ενταξιακών παιδαγωγικών πρακτικών.
  • 2010-2012 «Σχεδιασμός και πιλοτική εφαρμογή ειδικών μαθημάτων ελληνικής γλώσσας για μετανάστες/-ριες, γονείς με παιδιά στην υποχρεωτική εκπαίδευση». (Στοχευμένη έρευνα Επιτροπήs Ερευνών Π.Θ). Μέλος της ομάδας ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής- Αξιολόγηση προγράμματος από ΙΚΥ : «Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών 2012»

Περισσότερες πληροφορίες

Η Ελένη Γκανά είναι Λέκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο γνωστικό αντικείμενο «Γραπτός λόγος και Εκπαιδευτικές Πρακτικές». Είναι απόφοιτος του τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (ΑΠΘ) και της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Έκανε τις μεταπτυχιακές της σπουδές(Μaitrise, DEA) στα Πανεπιστήμια Sorbonne  III και Sorbonne  I  και υποστήριξε τη διδακτορική της διατριβή στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική  ηλικία. Συμμετείχε ως επισκέπτρια ερευνήτρια ετήσιας διάρκειας σε μεταπτυχιακά προγράμματα στο Ιndiana University (HΠΑ) και στο University of Leicester (UK). 

UTH Logo 30years GR20xronia ptea

Εγχειρίδιο μετάβασης

Μετάβαση μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρόγραμμα μετάβασης: βήματα και δράσεις

Go to top