see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

Ακαδημαϊκή βαθμίδα: Καθηγήτρια

Γνωστικό αντικείμενο: Ειδική Αγωγή – Εκπαιδευτική Ένταξη

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Τηλ: 24210-74824

Βιογραφικό σημείωμα

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος
• Παιδαγωγική της Ένταξης – Ποιότητα & Ισότητα [Quality/Equality]
• Εκπαιδευτική Ένταξη Παιδιών – Εφήβων και Νέων με Ειδικές Ανάγκες & Αναπηρία
• Κοινωνική Ένταξη - Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων
• Ενταξιακή Πολιτική – Ζητήματα Κοινωνικής Δικαιοσύνης
• Αναπηρία, Κοινωνικές Αναπαραστάσεις & Κοινωνικές Κατασκευές
• Ειδική Αγωγή- Νοητική Καθυστέρηση
• Πολιτισμική Ψυχολογία της Μάθησης
• Πολιτισμική και Πολυπολιτισμική Συμβουλευτική και Ένταξη Ευάλωτων [μη κυρίαρχων] Κοινωνικών Ομάδων
• Εργασιακή Ένταξη Ατόμων με Χρόνιες Παθήσεις

Μαθήματα ΠΤΕΑ
• Εκπαίδευση και αναπηρία [Προπτυχιακό]
• Εκπαίδευση και αναπηρία [Μεταπτυχιακό]
• Εκπαιδευτική αξιολόγηση στην ειδική αγωγή και την ενταξιακή εκπαίδευση
• Παιδαγωγική της ένταξης
• Κοινωνική ένταξη μαθητών με αναπηρία
• Πολιτισμική και πολυπολιτισμική συμβουλευτική [Μεταπτυχιακό]
• Αποτελεσματικές εκπαιδευτικές πρακτικές στην ειδική αγωγή και την ενταξιακή εκπαίδευση [Μεταπτυχιακό]

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές
• Πέμπτη: 12.00 – 13.00
• Κάθε ημέρα μετά από συνεννόηση

Ώρες υποστήριξης φοιτητών/τριών
• Κάθε ημέρα μετά από συνεννόηση

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις

Βιβλίο
1. Καλαντζή-Αζίζη, Α., Ζώνιου-Σιδέρη, Α. & Βλάχου, Α (1996). Προκαταλήψεις και στερεότυπα: Δημιουργία και αντιμετώπιση. Αθήνα: Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης [σελίδες: 110].

Επιμέλεια Βιβλίων
1. Ζώνιου-Σιδέρη, Α., Ντεροπούλου-Ντέρου, Ε. & Βλάχου, Α. (Επιμ. Έκδ.), (2012). Αναπηρία και Εκπαιδευτική Πολιτική, Αθήνα: Πεδίο. ISBN 978-960-546-100-3
2. Βλάχου, Α., Καϊλα, Μ. & Στρογγυλός, Β. (2006) (Επιμ.), Παιδιά με ειδικές ανάγκες: Οικογένεια και σχολείο. Αθήνα: Ατραπός [σελ: 221]. ISBN: 960-6622-62-2

Ενδεικτικά Άρθρα
1. Didaskalou, E., Stavroussi, P. & Vlachou, A. (in press). ‘Defining and assessing social and personal skills difficulties of students with SENDs: Implications for social inclusion research and practice’. In: Ε. Kourkoutas & Α. Hart (Eds.) Innovative Practices & Interventions for Children & Adolescents with Psychosocial Difficulties and Disabilities. U.K.: Cambridge Scholars Publishing.
2. Vlachou, A., Eletheriadou, D., & Metallidou, P. (2013) ‘Do learning difficulties differentiate elementary teachers’ attributional patterns for students’ academic failure? A comparison between Greek regular and special education teachers’ European Journal of Special Needs Education, org/10.1080/08856257.2013.830440
3. Αndreou, E., Didaskalou, E. & Vlachou, A. (2013). ‘Bully/victim problems among Greek pupils with special educational needs: associations with loneliness and self-efficacy for peer interactions’. Journal of Research in Special Educational Needs. doi: 10.1111/1471-3802.12028.
4. Vlachou, A, A. & Zoniou-Sideri, Α. (2010) ‘Inclusive education and co-operative practices between regular and special education teachers’, Hellenic Journal of Psychology, 7(2), 180 -204. [in Greek]
5. Μetallidou, P & Vlachou, A. (2010) ‘Children's self-regulated learning profile in language and mathematics: The role of task value beliefs’, Psychology in the Schools, 47 (8), 776–788.
6. Vlachou, A., Didaskalou, E., & Voudouri, E. (2009). ‘Mainstream teachers’ instructional adaptations: implications for inclusive responses’, Journal Revista de Educacion, 349, 179-203.
7. Didaskalou, E., Andreou, E., & Vlachou, A. (2009). ‘Bullying and Victimization in Children with Special Educational Needs: Implications for Inclusive Practices’, INTERACCOES, 13, 249-274.
8. Andreou, E., Didaskalou, E., & Vlachou, A. (2008). ‘Outcomes of a curriculum-based anti-bullying intervention program on students’ attitudes and behaviour’, Emotional and Behavioural Difficulties, 13(4), 235-248.
9. Vlachou, A., Didaskalou, E., & Argyrakoyli, E. (2007). ‘Students’ perceptions of their withdrawal in resource-room settings”’, Epistimes tis Agogis, 4, 213-229. [in Greek]
10. Didaskalou, Ε., Vlachou, Α., Andreou, Ε., & Μati-Zisi, Ε. (2007). ‘An educational intervention program for combating aggressiveness and bullying at primary schools’, Epitheorisis Simvouleutikis kai Prosanatolismou, 80-81, 65-81. [in Greek]
11. Vlachou, A. (2006). Role of special/support teachers in Greek primary schools: a counterproductive effect of inclusion practices. International Journal of Inclusive Education, 10(1), 39-58.
12. Metallidou, P. & Vlachou, A. (2006). Motivational beliefs, cognitive gement, and achievement in language and mathematics in elementary school children. International Journal of Psychology, 42(1), 16-26.
13. Zoniou-Sideri, A. & Vlachou, A. (2006). Greek teachers’ belief systems about disability and inclusive education. International Journal of Inclusive Education, 10(4/5), 379-394.
14. Vlachou, A., Didaskalou, E., & Argyrakouli, E. (2006). ‘Preferences of students with general learning difficulties for different service delivery modes’, European Journal of Special Needs Education, 21 (2), 201-216.
15. Vlachou, A. & Papadimitriou, D. (2004). ‘Inclusive education as a result of school improvement’: Reference to specific “quality” indicators. Pedagogiki Epitheoris, 37, σελ. 105-123. [in Greek]
16. Vlachou, A. (2004). Education and inclusive policy-making: implications for research and practice. International Journal of Inclusive Education, 8(1), 3-21.

Αναφορές στο συγγραφικό έργο
Έχουν γίνει πάνω 900 αναφορές (σύμφωνα με τις βάσεις δεδομένων Scopus, Publish or Perish, Google scholar) στο συγγραφικό έργο της κ. Α. Βλάχου στη διεθνή βιβλιογραφία σε περιοδικά όπως: Educational Review, International Journal of Inclusive Education, International Association of Special Education, Psychology in the Schools, European Journal of Special Needs Education, Cambridge Journal of Education, Developmental Review, Australasian Journal of Special Education, Down Syndrome Research and Practice, Disability & Society, Oxford Review of Education, Journal of Language & Communication Disorders, South African Journal of Education, Scandinavian Journal of Educational Research, κλπ.

Περισσότερες πληροφορίες
Η Αναστασία Βλάχου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής-Εκπαιδευτικής Ένταξης. Έχει Βασικό Πτυχίο από τη Φιλοσοφική Σχολή Ιωαννίνων με Κατεύθυνση Ψυχολογίας, Μεταπτυχιακές Σπουδές Ειδίκευσης στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία & Συμβουλευτική στο McGill University, Μόντρεαλ, Καναδά και Διδακτορικό στην Εκπαιδευτική Ένταξη στο Sheffield University της Αγγλίας. Έχει διδάξει σε πλήθος εκπαιδευτικών ιδρυμάτων τόσο στον Καναδά όσο και στην Αγγλία και στην Ελλάδα, έχει συμμετάσχει σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα, Προγράμματα Μετεκπαίδευσης, Επιμορφώσεις, Σεμινάρια κ.α. Είναι η συγγραφέας του βιβλίου ‘Struggles for Inclusive Education’, Buckingham: Open University Press, (1997) το οποίο έχει μεταφραστεί και στα Ισπανικά με τίτλο «Caminos Hacia una Educación Inclusiva». Madrid: La Mourallia.

 

Go to top