see uth banner

μενού
Επιλογή επαφής:

Επαφή

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Άλλες πληροφορίες

gana     

Academic Rank: Assistant Professor

Subject: Literacies, Language and Educational Practices

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Tel: (+30) 24210-4747

Curriculum vitae

 

 

SED courses

  • Sociolinguistic perspectives and language teaching practice
  • The Teaching of Reading and Writing 
  • Language Development
  • Multiliteracies and Education 

Office hours

  • Tuesday       18:30 -  20:30
  • Wednesday    10:30 - 15:00

Recent papers  (indicative)

  • Gana, E, Vassilaki, E., Kitsiou, R. & Papadopoulou, M. (2021). Identity investment for identity empowerment: implications of task-based learning in a language course for immigrant.  The International Journal of Learner Diversity and Identities28 (1), 135-152.
  • Bασιλάκη, Ε., Γκανά, Ε. & Σελίμης, Ε (2021) Ανιχνεύοντας γλωσσοδιδακτικούς λόγους στην πρακτική άσκηση μελλοντικών εκπαιδευτικών. Στο Mότσιου, Ε., Βασιλάκη, Ε., Γκανά, Ε. & Κωστούλας, Α. (επιμ), Ιδεολογίες, Γλωσσική Επικοινωνία και Εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg.
  • Gana, E., Stathopoulou, Ch., Govaris, Ch. (2020). Expanded pedagogical spaces: enhancing Roma students’ involvement in school. In E. Skourtou, V. Kourtis -Kazoullis, T. Aravossitas, & P. P. Trifonas (Eds.), Language Diversity in Greece: Local Challenges with International Implications. Clevedon, UK: Multilingual Matters, vol 36.
  • Valai, F., Gana, E., & Papadopoulou, M. (2020). Literacy Practices in a Roma Community in Greece: Exploring their Communicability. Proceedings of the 3rd International Conference ‘Literacy and Contemporary Society: Identities, Texts, Institutions’, Cyprus.
  • Vitsou, M., Papadopoulou, M., & Gana, E. (2020). Getting them back to class: a project to engage refugee children in school using drama pedagogy. Scenariο journal, XIV (2), 42-59.
  • Kitsiou, R., Gana, E., Vassilaki, E., Zaga, R., Zourou, R., & Tsioli, S. (2020). Designing educational material for blended learning: an interdisciplinary approach for refugee education. In A. Chatzidaki, P. Thomou, D. Kontogianni, Th. Michelakaki & M. Αrgyroudi (Eds.) Selected Papers from the 5th International Conference “Crossroads of Languages and Cultures: Languages and cultures at home and at school”, (pp. 388-401), Rethymno, 1-3 June 2018.
  • Gana, E., Stathopoulou, Ch. & Chaviaris, O. (2015). Considering the classroom space: towards a multimodal analysis of the pedagogical discourse, In Geller, U., Giménez, J., Hahn C. & S. Kafoussi (Eds). Ways into Mathematics: A C.I.E.A.E.M. Sourcebook, Springer International Publishing.

 

More information

Go to top